Upute za pristup virtualnim ambulantama i razmjeni sadržaja među zaposlenicima

Poštovani zdravstveni i nezdravstveni zaposleni Bolnice - sustav virtualnih ambulanti priređen je u Bolnici 3.4.2020, preostaje uhodavanje i razrada postupaka i njegova korištenja te na nekim klinikama i oprema.

Pozivamo Vas, da pored dosadašnjih već uobičajenih komponenti Bolničkog informacijskog sustava s mogućnostima e-podržanog komuniciranja u radnom okružju (kao što su bolnički SPP sustav s pristupom na CEZIH, pristupi do NAJS, COP i drugih nacionalnih i brojnih vanjskih servisa), sustav za osobnu vremenski neovisnu komunikaciju i suradnju - e-mail sustav Bolnice, sustav za masovno obavještavanje: web portal Bolnice, u lokalno dostupnom oblaku web-PACS (EXA-PACS) sustav, KOHA bibliotečni sustav, PIS sustav...), pored mobilne i fiksne telefonije koje konvencionalno koristimo za udaljenu komunikaciju u realnom vremenu te različitih servisa mrežnih grupa koje eventualno koristite, ispitate i primjenu dva u Bolnici nova servisa - servisa za udaljenu virtualnu grupnu suradnju u realnom vremenu i servisa za dijeljenje sadržaja realnom vremenu: Servis multiplatformskih virtualnih ambulanti (zasnovan na sustavu otvorenog koda Jitsi) i Servis multiplatformskog sustava za razmjenu sadržaja i virtualnu suradnju zaposlenika (zasnovan na sustavu otvorenog koda: Nextcloud)

Servis multiplatformskih virtualnih ambulanti u KB "Sveti Duh"

- Servis za multiplatformsku videokonferencijsku suradnju može dijeliti audio (mikrofon), tekstualnu (chat) komunikaciju, video uživo i radnu površinu sa do 50 osoba, zasnovan je na Jitsi telekonferencijskom sustavu otvorenog koda.
Taj je sustav (pročitajte o njemu više na: URL:https://jitsi.org) nevjerojatno pristupačan i otvoren a opet osiguran najsuvremenijom kriptiranom komunikacijom. (On je toliko otvoren da svatko iz svijeta može na adresi njihova servisa https://meet.jit.si/ kreirati privremenu virtualnu sobu, postati moderator tog sastanka te uključiti sugovornike poslavši im po izboru slobodnu kreiranu URL adresu sobe.)

Ovaj https://jitsi.org/meet-jit-si-privacy/

Na adresi na našem poslužitelju instaliranog sustava: https://jitsi.kbsd.hr postoje već kreirane sobe čije su poveznice objavljene na izbornicima klinika i zavoda te pojedinih odjela, kao i u tablici Virtualne ambulante a moderatorom može postati samo osoba koja posjeduje AAI@Edu.hr autentifikaciju otvorenu u domeni KBSD tj KB "Sveti Duh".

Dodatno, svaki zaposlenik Bolnice sa svojom AAI@Edu.hr autentifikacijom može kreirati slobodan naziv i neke druge virtualne sobe, poslati poziv sa URL adresom te sobe suradnicima te sa svojom AAI@EDu autentifikacijom može postati host, tj. moderatorom sastanka. Ukoliko su pozvani sudionici pristupili virtualnoj sobi prije nego li se logirao host, na upit da li su host ne smiju kliknuti da jesu iako imaju AAI@Edu Bolnice nego trebaju dočekati da se sazivatelj, host ulogira.

Dakle, virtualnim sobama sa normiranim (kratkim, kolokvijalnim) imenima soba klinika i zavoda naše Bolnice pristupa se putem poveznica na web izbornicima tih ustrojbenih jedinica na našem web sjedištu: https://www.kbsd.hr ili putem stranice Virtualne ambulante. U njima bi, ukoliko Uprava prihvati korištenje takvog servisa telekonferencijskih ambulanti, trebale čekati ulogirane. dežurne osobe. Naime, svojstvo je tog sustava da osoba koja se prva ulogira u sobu ima ovlasti moderatora, ali dodatno, u našoj instalaciji povezanoj sa AAI@EDU.hr LDAP sustavom KBSD ona mora biti i ulogirana preko tog sustava, i samo ona može isključivati neželjeno prijavljene te po uspostavi dijaloga sa potencijalnim sugovornikom, koristeći opciju add password i unijevši neku kombinaciju slova i brojaka za lozinku te pritisnuvši enter mora zaključati sobu učinivši prijavljenima u sobi privatnost kao da je zatvorila vrata ambulante. Kada razgovor završi treba poništiti lozinku a ostati i dalje ulogirana u sobu

E sad - postavlja se pitanje u tako otvorenom sustavu, kako da potencijalni pacijent koji je pristupio u tu sobu zna da je sugovornik službena kompetentna osoba te klinike ili Zavoda a ne neka zlonamjerno ulogirana osoba??? -

Jedan od prijedloga je da se dežurna osoba na početku razgovora autentificira na način da uključi dijeljenje desktopa na kojem je otvorena početna stranica našeg, samo u lokalnoj mreži dostupnog SPP sustava na kojoj se vidi da je ona ulogirana, tj. na kojoj se vidi datum, trenutno vrijeme koje se pomiče i ime ulogirane osobe.

Nastava na daljinu - virtualne predavaonice, trajna edukacija

Uključivanjem opcije: Pokreni emitiranje uživo, moguće je emitirati prezentacije putem Youtube sustava (sa dijeljenog ekrana, glas, video predavača ili druga videa uživo neograničenom broju sudionika nastave kojima je poznata odnosno objavljena poveznica za praćenje sadržaja uživo, a zainteresirani za postavljanje pitanja po potrebi se mogu uključivati u virtualnu predavaonicu kako bi postavili pitanja bilo glasom, tekstualno (Chat-om) ili dijeljenjem ekrana. Pristupni ključ mogu zatražiti bilo od Odjela za IT Bolnice ili koristiti onaj kojega su dobili vlastitim otvaranjem Youtube kanala. 

* Na adresi URL: https://foundation.mozilla.org/en/privacynotincluded/products/jitsi-meet/ taj sustav ima ocjenu Overall Security Rating  5/5

Servis multiplatformskog sustava za razmjenu sadržaja i virtualnu suradnju za zaposlenike Bolnice, korisnike AAI@Edu autentifikacije u KBSD domeni

Servis za razmjenu sadržaja i virtualnu suradnju zasniva se na Nextcloud sustavu za dijeljenje dokumenata i ostalih sadržaja u realnom vremenu, a pristupiti mu mogu zaposlenici sa AAI@Edu.hr autentifikacijom otvorenom u domeni KBSD.
(Poveznica za pristup nalazi se odmah pored Roundcube Webmail poveznice na vrhu osnovne stranice web portala Bolnice)

Oba su sustava uz transparentnu pouzdanosti otvorenog koda, primjerena štedljivoj efikasnosti javnih institucija te ih se može koristiti bez ikakvih rokova nenaplatno.

I ova dva nova interaktivna sustava IT Odjel je sa suradnicima (Dlivio Solutions d.o.o.) postavio u nastojanju pružanja podrške što efikasnijeg pridržavanja Protuepidemijskih mjera u umanjivanju potrebe za fizičkim kontaktima kada je to moguće te molimo i vašu podršku u obliku testiranja, ukazivanja na probleme i korištenje ovim tehnologijama. Npr. kod videokonferencijskih veza poželjno je isključiti mikrofon i video kada se samo sluša a u pripremi su i dodatni postupci kojima je moguće odteretiti trenutno gigabitni, pojasni propust.

Udruga HUPNOZ za Odjel za IT, Zlatko Papeš i Dlivio Solutions d.o.o. 3.4.2020.

Odjel za IT

Odobrenje Ureda ravnatelja nakon prethodnih usmenih kontakata doneseno je e-mailom 22.4.2020. 

Dodatne referencije:
Kako će bolnice raditi od ponedjeljka... : Jutarnji list,  [URL: https://www.jutarnji.hr/vijesti/top/koronavirus/kako-ce-bolnice-raditi-od-ponedjeljka-rade-se-nove-liste-cekanja-ukidaju-se-a-i-b-ekipe-lijecnika-i-sestara/10255207/], Večernji list 29.4.2020

Autor: PD VL native timZašto je IT struka ključna za funkcioniranje života u korona krizi? Poslovni.hr, [URL: https://www.poslovni.hr/promo/zasto-je-it-struka-kljucna-za-funkcioniranje-zivota-u-korona-krizi-4228989], 02. svibanj 2020. u 08:00